YouTube geeft underground podium
Al eerder schreef ik over het virale marketingsucces van de inmiddels 3 miljoen keer bekeken Free Hugs video. Bijkomend effect van dit fenomeen is het succes van de band Sick Puppies die zijn muziek onder deze video zette. In minder dan een maand tijd bereikte deze band hiermee wereldwijde bekendheid. In het verlengde hiervan zijn Youtube oprichters Steven & Chad, die druk aan het experimenteren zijn met nieuwe vormen van video advertising, gestart met een interessant user-generated marketing initiatief.
YouTube Underground Contest is begin van deze maand gestart en is feite niets anders dan een online talentenjacht. Onbekende bands met grote ambities kunnen hun video’s insturen. De YouTube community beslist vervolgens welke vier bands winnen. Branding van hoofdsponsor Cingular gebeurt redelijk subtiel maar blijft lastig. Best lastig omdat te gelikt, zoals de volledig mislukte Paris Hilton branding campagne, niet werkt bij de gemiddelde Youtube gebruiker. Maar hoe vind je de juiste vorm? YouTube Underground Contest is een interessant user-generated marketing initiatief dat wellicht beter aansluit bij de gemiddelde Youtube gebruiker. We zullen zien.
Gerelateerde items
- Free Hugs campagne alsnog viraal succesvol
- De 7 doodzonden van virale marketing
Geen opmerkingen:
Een reactie posten