woensdag, oktober 11, 2006

RED Branding voor het goede doel

Bono is onlangs, samen met Bobby Shriver, gestart met een marketinginiatief genaamd Product Red. Product Red is een merk die andere grote merken zoals American Express, Motorola en Giorgio Armani de mogelijkheid biedt eigen producten te "branden" met het (RED) logo. Een percentage van de verkoop van deze RED producten gaat in ruil naar het goede doel. In dit geval gaat om het Global Fund die vecht tegen AIDS, Tuberculosis en Malaria.

Het kledingmerk GAP heeft in zijn nieuwe marketingcampagne een hele serie advertenties met het RED logo gelanceerd. Mooi voorbeeld van een verantwoord businessmodel. Zelf zeggen ze hierover:

“We believe that if consumers are offered this choice, and the products meet their needs, they will choose (RED). And if they choose (RED) over non-(RED), then more brands will choose to become (RED) because it will make good business sense to do so. And more lives will be saved.”
Kijk ook op deze RED site.

Gerelateerde items
- Mobile Social Marketing: bellen voor 't goede doel
- Minder CO2 per sms
- Youtube voor non-profit merken
- Ben & Jerry's Lick Global Warming campagne
- Campagne virtuele goede doelen brug gestart

Geen opmerkingen: