Mobile Social Marketing: bellen voor 't goede doel
Virtuele mobile provider Tommy Telecom is gestart. Gebruikers van deze aanbieder moeten regelmatig tijd of geld doneren aan een goed doel.
Tommy Telecom maakt gebruik van het KPN netwerk en biedt zeer goedkope beltarieven. Voor 5 euro per maand kun je o.a. gratis bellen met andere gebruikers. Doel is om de 5 miljoen Nederlanders die momenteel een goed doel steunen een extra te geven. Het idee van Tommy is creatief. Neuwe donateurs werven is belangrijk, maar ze vast weten te houden is misschien nog wel veel belangrijker. Met het financiƫle voordeel van bellen met Tommy krijgen deze mensen dus iets concreets terug voor hun steun. Onderschat ook niet het virale effect hiervan. Gebruikers zullen vrienden en familie inschakelen zodat er nog meer kosteloos gebeld kan worden.
In Belgie is onlangs mobiele telefonie aanbieder Ello Mobile gestart die 100% van zijn winst doneert aan goede doelen. Door gebruik te maken van dit merk word bij elk telefoongesprek of sms-bericht een goed doel geholpen. Gebruikers kunnen kiezen welk goed doel zij bellend willen steunen. Met de baseline "Let your heart speak" wordt Ello Mobile in de markt geplaatst. Ello Mobile is volledig web-based en heeft een zeer lage overhead. Zo gebeurt de administratie volledig via het internet. Nieuwe gebruikers schrijven zich in via de website laden hun kaart via de site op en beheren zo ook hun beltegoed.
Beide initiatieven zijn mooie voorbeelden van social marketing en ik zal ze allebei met de nodige interesse blijven volgen.
Gerelateerde items
- Minder CO2 per sms
- Zoeken voor het goede doel met GoodSearch
Geen opmerkingen:
Een reactie posten