donderdag, september 28, 2006

Social networking heeft gigantische impact op marketing

Naar aanleiding van het artikel 'The Network Unbound' in Fast Company heeft het magazine Ode een interessant artikel gepubliceerd over social networking en de impact hiervan op traditionele merkvoering en marketing. Even een paar highlights uit het artikel:

‘De toekomstige invloed van deze netwerktechnologieën op het bedrijfsleven valt nauwelijks te overschatten’, schrijft Kamenetz. ‘Ze creëren trends en genereren gigantische golven van belangstelling voor bepaalde producten. Ze leveren reusachtige doelgroepen voor adverteerders. Ze streven oude media voorbij met behulp van de vrijwillige inspanningen van amateurs. Ze verschaffen moeiteloos supergedetailleerde gegevens aan marketeers. Ze bieden een authentiek communicatiekanaal dat veel geloofwaardiger is dan wat voor marketingcampagnes dan ook. En dat allemaal terwijl het principe pas een jaar of vier bestaat.’

‘Mensen vertrouwen meer dan ooit op aanbevelingen van personen die ze kennen, in plaats van op die van machines of redacteuren die hen niet kennen’, legde hij uit. ‘Het internet heeft de dingen efficiënter gemaakt. We hebben nu een overdaad aan informatie. De volgende fase in de ontwikkeling van het web is het menselijke element, vertrouwen en personalisering terugbrengen naar het web.’
De volgende ontwikkelingfase van social networking zal dus gaan bestaan uit het creeren van meer persoonlijkere en relevante networktools. Het social network Zaadz waar ik al eerder over schreef is hier een mooi voorbeeld van.

Klik hier voor het volledige Ode artikel.

Gerelateerde items
- Zaadz: Verantwoord Social Networking?
- Social Network Marketing in My Space

Geen opmerkingen: