Online aandacht 9/11 gigantisch
Vandaag 11 september is het precies 5 jaar geleden dat de westerse wereld letterlijk stil stond.
De aandacht die deze dag online nog steeds krijgt is gigantisch. Youtube heeft duizenden virals over 9/11 die gezamenlijk miljoenen keren worden bekeken, voor MySpace zijn er speciale 9/11 graphics te vinden en het aantal postings over 9/11 op blogs wereldwijd neemt alleen maar toe. Blijkbaar is het gebruik van deze media een nieuwe wijze waarop mensen (ik vandaag dus ook) hun betrokkenheid tonen aan deze verschrikkelijke gebeurtenis.
De online aandacht voor complottheorieën lijkt overigens nog meer los te maken. Dutch Cowboys had een paar dagen geleden al een posting met twee links hierover.
Als onderdeel van een crossmediale fondsenwervende campagne voor het WTC Memorial Foundation, wordt het publiek gevraagd “Where were you when it happened?”.
TBWA/Chiat/Day New York heeft deze campagne kosteloos ontwikkeld. Ruim 60 mediakanalen doneren ruimte/tijd aan deze campagne. Zie hier de commercial op Youtube.
De campagne heeft al het nodige losgemaakt in de blogosphere. Zoals hierboven een variant op de campagne.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten