vrijdag, september 01, 2006

Het moreel van marketing

Seth Godin is mijn absolute marketingheld. Vandaag heeft Seth Godin op zijn eigen blog een treffend stuk geplaatst over het moreel van marketing. Hierin zegt hij dat wij marketeers verantwoordelijk zijn voor wat we verkopen en hoe we dit doen. Hij zegt onder andere:

Marketing works. Human beings don't make rational decisions, they make emotional ones, and we've seen time and again that those decisions are influenced by the time and money spent by marketers.
What a huge responsibility.

The morality of marketing is this: you need to be able to stand up and acknowledge that you're doing what you're doing. "By marketing this product in this beautiful packaging, I'm causing a landfill to get filled a lot faster, but that's okay with me." Marketers can't say, "Hey, the market spoke. It's not my decision."

It is our decision. Whatever the decision is, you need to own it. If you can't look that decision in the mirror, market something else.

Wat mij betreft de basis voor elke marketeer.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Paolo, misschien interessant , op hetnet.nl kun je mee doen aan een BLOG-AWARD .
Voor het eerst kunnen ook Nederlandse Bloggers meedoen!
Het is een internationale wedstrijd dus wat voor jou!!??
Groeten Bas.......

Anoniem zei

Een waarheid als een koe.....als je iets in de markt zet en je kunt er zelf slecht mee uit de voeten omdat het rommel is of slecht voor het moreel dan ben je als marketeer verkeerd bezig, behalve als jezelf "rommel" bent!
EG

Anoniem zei

wat ik zocht, bedankt